10 tipů na luxusní relaxaci, která přinese odpočinek a novou energii

Relaxace je čas, který máte jen pro sebe. Je to váš dárek, který byste si měli maximálně vychutnat. Během relaxace se vaše tělo zbavuje stresu a všeho negativního, s čím je potřeba se vypořádat. Jaké možnosti relaxace máte a jak si zařídit ložnici, abyste si luxusní relaxaci mohli užít i doma?

Zjistěte, co znamená relaxovat

Relaxace je proces, při kterém se cítíte uvolněně nejen fyzicky, ale také psychicky. Jednoduše můžeme říci, že je opakem stresu. Je důležitá pro regeneraci organismu, pro pocit vyrovnanosti, ale také se odráží na kvalitě spánku. A spánek, jak známo, léčí.

Díky relaxaci podporujete fyzický, ale také dušení klid. Relaxace vám zároveň pomáhá udržovat optimální hladinu klidu a napětí tak, aby nebyla příliš nízká ani příliš vysoká v nejrůznějších situacích, ve kterých se během dne či života ocitáte. Díky ní budete schopni lépe odpočívat a zároveň spotřebovávat co nejméně energie.

1. Pořiďte si luxusní matraci

Relaxaci můžete provádět vsedě, ale také vleže. Pokud se rozhodnete pro ležení, položte se na znak a zaujměte co nejpohodlnější polohu. Oči můžete zavřít, ale dbejte na to, aby se ruce ani nohy nekřížily. Ruce nechte ležet volně vedle těla, opírat by se měly o malíkovou hranu. Nohy mějte lehce od sebe, uvolněné špičky se samy vytočí ven.

Aby se vám pohodlně leželo, jak při relaxaci, tak také při spaní, potřebujete skutečně luxusní matraci. Luxusní matrace pro nejpohodlnější spánek disponují technologií Curem IQ, díky které se přizpůsobí každé spánkové poloze a hmotnosti spáče. Pěna s vysokou hustotou se dokonale adaptuje na tělo spícího člověka a navodí pocit, který je podobný stavu beztíže. Při spánku tak nedochází k mikrobuzení a spánek je vydatnější.

 luxusni-loznice

2. Zařiďte si trendy ložnici

Abyste dosáhli maximálního uvolnění, je potřeba relaxovat v ložnici, která je správně zařízená. Pamatujte, že ložnice by neměla být skladištěm. Proto se vyhněte přemíře nábytku a dekorací. Vsaďte spíše na střídmost a příjemné přírodní barvy a materiály.

V ložnici mějte postel, dva noční stolky a případně šatní skříň. Pokud vám to prostor dovolujte, můžete mít v luxusní ložnici také křeslo či toaletní stolek. Příjemnou relaxační atmosféru navodíte osvětlením. Vsaďte na teplé a tlumené, které může vydávat například LED podsvícení postele nebo třeba svíčky. Jestliže máte v ložnici zrcadlo, snažte se jej mít na takovém místě, aby se v něm neodrážela postel. Odraz postele může vést k neklidnému spánku.

V ložnici by měla být maximální tma, pořiďte si tedy zatemňující závěsy. Tyto závěsy nejenže nepropustí světlo, ale také ložnici dodají útulnou atmosféru. Útulnosti dosáhnete také tím, že na každou stranu postele položíte kusový koberec.

V ložnici by neměla být žádná elektronika. Zároveň by neměla plnit funkci pracovního koutu. Pohled na PC, šanony či hory nevyžehleného prádla ve vás mohou vyvolat stres.

3. Nechte se namasírovat

Masáž patří mezi nejoblíbenější formy relaxace. Na masáž si můžete zajít k odborníkovi, ale také si ji nechat udělat od partnera. Pokud se rozhodnete pro „domácí“ variantu, mějte po ruce éterické masážní oleje, svíčky, aromalampu, masážní váleček, balonky, silikonové baňky nebo třeba lávové kameny. Díky masáži se odbourává nahromaděný stres, dochází k ulevování do bolesti a k prokrvení pokožky.

masaz

4. Relaxujte aktivně

Kromě masáží můžete vyzkoušet i aktivní formu relaxace. Tu ocení především osoby se sedavým zaměstnáním. Vyzkoušet můžete třeba běh nebo plavání. Někoho uvolní procházka či túra v přírodě. Kromě toho, že ulevíte své mysli, také zlepšíte svoji fyzickou kondici a osvěžíte mysl.

5. Věnujte se ručním pracím

Oblíbeným způsobem relaxace je vyrábění. Ten, kdo je kutil, si odpočine třeba opravou drobné elektroniky či výrobou zařízení, které mu usnadní život. Někdo se pustí třeba do stavby udírny nebo se věnuje zahradničení. Odpočinout si můžete například také u výtvarných činností, jakými jsou malování nebo keramika. Oblíbené je rovněž šití nebo vyrábění bižuterie.

6. Zacvičte si jógu

Jóga je ideálním spojením psychického i fyzického odpočinku. Skvěle kombinuje aktivní odpočinek s uvolněním a časem, který věnujete pouze sobě. Relaxační jóga je pomalejší a klade důraz na správné používání dechu. Díky tomu dochází k odbourávání stresu a pocitu skutečné relaxace. Pravidelným cvičením navíc zlepšujete pohyblivost kloubů a pomáháte k lepšímu prokrvení a posílení svalů.

7. Pusťte si příjemnou hudbu

Poslouchání uklidňující hudby může vést ke snížení krevního tlaku, srdeční frekvence a také zlepšit příznaky úzkosti. Zkuste poslouchat meditační melodie nebo zvuky přírody. Mezi nejoblíbenější patří šumění oceánu, lesa, kapky deště nebo zpěv ptáků. Svoji mysl zaměřte na různé melodie, zvuky nebo nástroje. Kromě toho se můžete pomalu houpat do rytmu relaxačních tónů.

8. Zaměřte se na pomalé dýchání

Tato technika relaxace je jednoduchá, ale velice účinná. Soustředíte se při ní na dlouhé, pomalé a hluboké dechy, které můžete znát pod názvem dýchání do břicha. Během dýchání se odpojte od okolního světa a rozptylujících myšlenek, soustřeďte se pouze na dech.

relaxace

9. Pusťte se do vizualizací

V této relaxaci si hlavně vytváříte mentální obrazy, které vám pomohou se vydat do klidného a příjemného místa nebo situace. Důležité je, aby toto místo či tato situace byly pozitivní a klidné. Do vizualizace zapojte co nejvíce smyslů. Zaměřte se na vůni, zrak, zvuk i dotek. Zkuste, aby vaše představa byla co nejreálnější.

10. Uvolněte se aromaterapií

Aromaterapie využívá vůni rostlin k dosažení a uchování psychické pohody člověka. Při aromaterapii by mělo dojít k harmonizaci těla i duše. Doma můžete aromaterapii provádět pomocí inhalace, koupele nebo masáže.