Prodlužte své bdění s polyfazickým spánkem

Staňte se pánem svého času! Zapomeňte na osmihodinový spánek a vraťte se do dětství, kdy jste spali několikrát denně. Seznamte se s teorií polyfazického spánku, který '''prodlouží aktivní část vašeho dne''', aniž by vám ubral energii.

Jak to funguje?

Už podle názvu možná tušíte, že polyfazický spánek má několik fází. Základem je spánek v noci, který se zkracuje podle toho, kolikrát si během dne na půl hodiny zdřímnete. Půl hodina spánku přes den vynahradí až dvě hodiny spánku v noci!

To znamená, když si přes den dáte tři půlhodinové šlofíky, od nočního spánku můžete odečíst celkem šest hodin. V noci vám tedy postačí jen dvě hodiny spánku. Zbytek noci můžete pracovat, setkávat se s přáteli nebo si třeba číst.

Najděte svůj ideální rytmus v následující tabulce:
biorytmus

Jak je to možné? Naše tělo je schopné zvyknout si téměř na cokoliv. Během prvního týdně praktikování polyfazického spánku se postupně změní délka jednotlivých fází našeho spánku. REM fáze, která je ze všech fází nejdůležitější, bude přicházet mnohem rychleji než předtím.

Výhody polyfazického spánku

  • 30-40 hodin týdně navíc
  • větší produktivita práce
  • méně stresu
  • snadné vstávání v brzkých ranních hodinách

Nevýhody polyfazického spánku

  • první týden, než si tělo na nový režim navykne a zkrátí fáze spánku, bude hodně náročný
  • je vhodný pouze pro lidi s časově flexibilním zaměstnáním
  • jiný režim zbytku rodiny může vést ke sporům
  • nutná disciplína a pevný denní rozvrh

Teď je to jen na vás. Zvažte všechna pro a proti, a pokud si myslíte, že by vám polyfazický spánek mohl ulehčit život, vyzkoušejte ho. Jen to nesmíte vzdát při první známce únavy. Disciplína je v tomto případě nejdůležitější podmínkou úspěchu.