Postavte se podzimní únavě dřív, než dostane ona vás

Ve chvíli, kdy je vám ráno taková zima, že si poprvé do práce musíte vzít kabát, víte, že léto definitivně skončilo. Čeká vás období krásně barevného listí, ale i období chřipek, nachlazení a únavy. Máte ráno pocit, že byste se nejraději uložili k zimnímu spánku a probudili se až na jaře? Přečtěte si tipy, jak získat více energie!

Naučte se správně odpočívat

Je sobota, venku je chladno a prší, vy celý den chodíte od ničeho k ničemu, nic vás nebaví, a když si na hodinku zdřímnete, cítíte se pak ještě unavenější. Zní vám to povědomě? Nebojte, nejste sami! Podzimní únava trápí velkou část populace, je to totiž důsledek nedostatku slunečního svitu.

Polehávat celý den v posteli ale není žádné řešení. S podzimní únavou se musí nemilosrdně bojovat! Ptáte se jak?

  • dodržujte pravidelný spánkový režim
  • obejděte letní výprodeje a pořiďte si barevné oblečení
  • odpoledne si na čtvrthodinky zdřímněte
  • každý den se alespoň půl hodiny věnujte pohybu
  • ve volných chvílích místo sledování TV hrajte hry nebo něco uvařte
  • během dne se několikrát krátce protáhněte
  • pečlivě plánujte své povinnosti a nestresujte se
  • poslouchejte po cestě do práce hudbu, kterou máte rádi
  • kdykoliv zasvítí slunce, běžte na procházku

Zkrátka zapomeňte, že něco jako podzimní únava vůbec existuje! Uvidíte, že jakmile začněte něco zábavného dělat, energie přijde sama.

Pomůže vám i vhodné jídlo a pití

Na podzim je obzvlášť důležité hlídat si, co jíme a pijeme. Ze všech stran totiž útočí viry, kterým se daří v chladném počasí. Je tedy dobré zvýšit příjem vitaminů i některých minerálů. A jak to v praxi zařídit?

  • dopřejte si co nejvíce čerstvého ovoce a zeleniny
  • vsaďte na celozrnné pečivo, jogurty a ryby
  • vyhýbejte se smaženým a sladkým jídlům
  • omezte příjem kofeinu a alkoholu

Nenechte se zlákat sladkými tyčinkami a nápoji, které slibují dodání energie. Dejte si raději zelený nebo mátový čaj, povzbudí vás na delší dobu a bez zbytečného cukru.